Direct afspraak maken?

    0252 - 67 48 20023 - 561 95 95

    Main menu

    Klachten

    Doe uw mond open

    De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts. U waarschijnlijk ook. Toch kan het een keer voorkomen dat u vindt dat hij of zij u verkeerd of onzorgvuldig heeft geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u iets met die onvrede doet.

    Mocht het een keer voorkomen dat u vindt dat wij u onjuist of onzorgvuldig hebben geïnformeerd of behandeld? Vraag ons om een verhelderend gesprek. Uw tandarts kan dan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier deed. U kunt dan gezamenlijk zoeken naar een oplossing. U kunt ook kiezen om een e-mail sturen: klachten@tphaarlemmermeer.nl

    Informatiepunt en klachtenregeling:

    Als u er samen niet uitkomt of u wilt uw klacht met een onafhankelijke partij bespreken, kunt u telefonisch informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), telefoonnummer 0900 20 25 012, € 0,90 per gesprek. Het TIP is opgericht door de KNMT. De TIP-medewerker kan met u meedenken hoe u het beste met uw tandarts in gesprek kunt gaan en geeft u hiervoor tips en handvatten. Het TIP kan ook voor u nakijken of uw tandarts is aangesloten bij de klachtenregeling van de KNMT.

    Klachtenregeling:

    Sinds 1 januari 2017 hebben wij een nieuwe klachtenregeling die u als patiënt meer te bieden heeft dan de oude regeling. U kunt hier hulp krijgen bij het oplossen van uw klacht als u er zelf niet uit bent gekomen met uw tandarts. Maar, die moet dan wel bij onze klachtenregeling zijn aangesloten.

    – Onze klachtenregeling is goedgekeurd door de Consumentenbond.

    – Uiteraard is onze regeling 100% Wkkgz-proof.

    Lees hier meer over de: Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (wkkgz) .

    – In de nieuwe regeling wordt u sneller en beter geholpen bij de afhandeling van uw klacht: wij bieden u kosteloos een klachtenfunctionaris aan. Die zal bemiddelen tussen u en de tandarts als dat nodig is en helpt u gedurende het hele klachtenproces.

    – Als uw klacht niet wordt opgelost met de hulp van de klachtenfunctionaris, dan kunt u uw klachten laten beoordelen door de Geschilleninstantie Mondzorg. Die instantie kan uitspraken doen over een schadevergoeding.

    Kosten

    Aan de bemiddeling zijn geen kosten verbonden. Dat geldt ook voor de klachtbehandeling. Als u het TIP belt, betaalt u een vast bedrag per gesprek.

    Tandartsenpraktijk Hoofddorp

    Tandartspraktijk Nieuw-Vennep

    ×

    Welkom bij Tandartspraktijk Haarlemmermeer

    Kies een praktijk

     

    × Direct afspraak maken?